fredag, oktober 28, 2011

Ljus i Alingsås

Åkte med Vrånka och kidsen till potatisens stad och kollade på ljus. Det kan ju verka föga intressant men varje år så är det ett gäng superduktiga och välrenommerade ljusdesigners som ljussätter olika delar av innerstaden. Efter att vi gått och tittat på träd, trädgårdar, byggnader som ljussatts på olika sätt kom vi fram till ett discoträd. Jag älskade det redan innan vi kom fram och jag började dansa till Michael Jackson-introt som spelades när man tryckte på knappen. 

Ella skrek "MEEEN AAAANNAAAA!!!! ÅHHHH" och skämdes bara så som en 8-årig tjej kan göra. 
Vi gick närmare och det spelades andra låtar som jag började låtsas breakdansa till och Ella skämdes ännu mer. Folket som stod runt om kring började skratta lite nervöst åt min dans. Jag inser att jag blivit min faster. Jag ÄLSKAR att jäklas lite lagom med barnen. Luras och skoja. Det är verkligen det bästa.



Jag gick fram och läste på trädet och inser att det är min gamla skolkamrat Andreas Milsta som designat detta fantastiska discoträd! Klicka på hans namn så får ni läsa en intressant artikel med honom. Det var också Andreas jag frågade ut när glödlampan skulle tas bort och den intervjun kan ni lyssna på HÄR. Dåligt ljudkvalitét och ovan intervjuare ;) 

Fika på supermysigt café där vi upptäckte en hemlig skrivbordslåda i det bordet vi satt vid. Vi skrev ett brev och lade där i och hoppas att någon hittar det någon gång. 
Jag ligger några dagar efter i mitt bloggande och vet inte om det blir så värst intressant men.. 
jag hade en väldigt mysig eftermiddag denna dag och jag älskar att hänga med dessa tre. 










Inga kommentarer: