torsdag, januari 29, 2009

Wii!

Tv-spel har fått en helt ny betydelse! 
Har typ inte spelat sedan 1990-talet då Nintendo 8-bit fortfarande var poppis och har fått förklarat för mig idag ordentligt att Wii alltså inte är ett spel, utan en konsoll (eller vad det heter). Jag trodde SL hade ruinerat sig när hon berättade att hon köpt BÅDE Wii och Guitarhero. Men Guitarhero är alltså endast ett spel.. till Wii.. Så att säga. Oj nu krånglade jag till det. 

Jag har i alla fall hunnit slå rekord i bowlingen, lärt mig en bra swing i golf, boxats (jag vann), baseboll, tennis och såklart då Guitarhero. Detta är tydligen en version till största del uppbygd av Aerosmith-låtar. Typ.. alla.. deras låtar. Bara. Ok, några med The Clash och någon enstaka med Run DMC, kanske har nåt att göra att de någon gång jobbat med Aerosmith?

Detta endast för att undvika att jag faktiskt har viktiga saker att göra. Typ plugga och redigera bilder. Men tro mig, det är inte alls lika roligt som att spela. 

Haft ett trevligt biobesök idag och sett en mindre bra dokumentär, god mat och gott sällskap. 
Sen kom min nya kombo hem idag igen också då, vilket har vart väldigt mysigt. 

Nu är det sova, och bearbeta dagens alla intryck i drömmarna. Tack världen för idag! 
Jag älskar dig!

Inga kommentarer: