tisdag, januari 20, 2009

Kreativiteten.

Denna välsignelse, denna förbannelse. Kreativiteten. 

Det kliar i fingrarna och jag står upp vid datorn, skissar av en bild, till en fin alldeles vit, ren, välkomnande duk. Och jag är livrädd! Jag gör allt vad jag kan för att undvika att fortsätta. Kommer på tusen viktigare saker som att facebooka till exempel. DET är roligt. Kanske borde sätta på en kopp kaffe eller fem. Det är ju värre detta än att redigera bilder! 

Tänkte göra denna varianten i färg och jag har inte tagit i en pensel på över ett år. Nej, nu ljög jag. Jag tog faktiskt i en när jag köpte en ny förra veckan. Men ni fattar. 

Tänk om det inte blir likt? Tänk om färgerna blir helt åt helvete? Jag ser redan nu att slipsen är alldeles för kort. 

Jag har så många idéer som jag bara vill få ut just nu. Men det är lika bra att börja med något som egentligen inte är så "viktigt" just nu. Detta är mer ett test. En sånhär vahettere hemtenta? Jag kan ta fram facit om jag känner att jag behöver fuska, det är bara mitt egna samvete som sätter stopp för det. 

Väntar på ett svar på ett mail jag skickade, vad som känns som flera timmar sedan. Varför vill jag ha detta svar? Kommer det stå något viktigt? Nej. Kommer jag bli insprirerad? Kanske. Men jag är fortfarande jävligt nyfiken. 

Oh well. Nu har jag bloggat lite också. Kanske ska förlänga slipsen då.. eller var det kaffe?


Inga kommentarer: