måndag, januari 30, 2012

I'm cool and they know it.



Min äldsta brorson skrev på facebook förut när vi diskuterade festivaler och att Skrillex kommer till Peace & Love. "Haha, the fact att du är min FASTER och lyssnar på skrillex gör dig fan ascooool"


Åh mina "små" grabbar (och små tjejer också) som jag är alldeles för dålig på att träffa. Jag hoppas och önskar att de vet att jag har så mycket kärlek för dem, alltid. Fast att vi nästan aldrig ses. 


Jag var åtta år när jag fick reda på att jag skulle bli faster första gången. Jag var malligast i stan. Det är jag fortfarande. Jag är faster till fem fantastiska ungar och några utav dem går igenom en svår period just nu. Jag önskar att det för med sig vishet och ödmjukhet. Jag önskar att de kan förlåta och inte klandra. Jag önskar att de aldrig någonsin drabbas av bitterhet eller cynism och jag önskar att de har kraften i sig själva att alltid göra det bästa av sin tid och sitt liv. Jag önskar att de alltid besitter förmågan att älska. Och när de blir sårade önskar jag att de förmår sig att vara ledsna ett tag, men att de sedan alltid orkar resa sig igen. 


Jag önskar att de vet att även om vi ses för sällan så finns jag alltid för dem, oavsett vad det gäller. Jag önskar att de aldrig skäms över att vara sig själva och jag önskar att de alltid har någon som de kan ty sig till när de känner sig små. Jag önskar att de aldrig behöver känna sig ensamma. 


Jag älskar er mina små skitungar. Vet det. 


Faster Anna

Inga kommentarer: