söndag, februari 13, 2011

Helgen i storstan



Om någon skulle få för sig att påpeka att jag inte har bloggat sedan i fredags med mina varjedaginlägg tänker jag låtsas som om jag inte förstår frågan och skratta lite.

Jag har varit på hårdrocksbåt som har gungat värre än någonsin förr, och då var jag nykter! Kameralinsen gick sönder då jag fick en högtalarmonitor på mig. Aj i själen och plånkan.

Grymt gig på Debaser Medis igår. Bandet Crystal Fighters började följa mig på twitter och jag kollade upp dem. Det visade sig att de skulle lira i Stockholm på Lördagen, då kändes det lite meningen att gå dit. Så det inte blir en i mängden av alla band man börjar lyssna på och inser att de var i ens stad och lirade bara någon månad innan. Eller samma vecka. Eller.. ja, ni fattar.

Stockholm är inte min stad. Jag älskar den, men det här är första gången jag är här som jag känner att jag verkligen inte skulle kunna bo här. Men det är skönt med en liten dos av staden, då och då.

Idag blir det Voodoo-utställning och sedan hälsa på min mams-kusin på sjukan.

Det jag egentligen ville säga är; att dagsinläggen har tagit helg och är tillbaka imorgon, Måndag.

Tjingeling!

Inga kommentarer: