tisdag, februari 16, 2010

Jag har levt en lögn.



När jag var liten fick jag en LP utav min pappa med ett band som hette Caramba.

Jag älskade den plattan och kunde varenda text.
De sjöng på låtsasspråk. Men det gjorde inget, jag kunde de ändå.
Alla känner ni väl till låten "Hubba Hubba - Zoot Zoot"?

Men har ni hört hitlåtarna "Spottnijk", "Fido" eller "Aihto".
Haha, jag skrattar bara jag tänker på det och jag skulle säkert
kunna "texterna" än idag om jag spelade skivan.


Första versen i Spottnjik:
Djalla strejnevt millo vladja alla pjotr
Zillij bludder azza schlödder lile fjodor
Vladivostok stratzkla vjella drammi ulka
Salmonella vidri schnuska katapulka

Pappa berättade också att det var inga som visste vilka bandet bestod av.
Det ryktades om att Ted Gärdestad, Björn och Benny var med.
Även att Mikael B. Tretow hade ett finger med i spelet.

Jag började prata med en vän om detta igår,
och var ju såklart tvungen att googla detta när jag kom hem.

Tror ni jag blev besviken när jag såg att Tretow tillkännagav sig 1991?
Jag har levt en lögn.

Inga kommentarer: