fredag, oktober 16, 2009

På tal om pinsamheter



Jag var kanske fjorton år, det var inne att ha tajta byxor även på den tiden. Men jag var så lång och smal att jag inte kunde köpa byxor som passade, i en vanlig affär. 

Jag praktiserade i min favoritfjortisklädbutik som hade just sådana jättesmala och jättedyra byxor som passade mig. 

Jag skulle vara där i en vecka. En av tjejerna som jobbade i den butiken var lite dryg och inte så pratglad. Jag gjorde mitt bästa för att "passa in" bland de fräcka modetjejerna där och när man försöker lite för hårt kan det lätt bli lite fel. 

Hon hade nämligen lite mage. Jag funderade på om hon kanske var gravid. Jag sög på den karamellen hela veckan och till slut kunde jag bara inte låta bli att fråga. 

Så vi stod och hängde lite kläder när jag kläckte; 
"Alltså, jag måste bara fråga men är du med barn?"
"VA? NÄÄE! Ser det ut så??" sa hon förnärmat, tittade ner och drog in magen. 

Vadfansvararmanpådet?

"Ehh.. njääe, lite, kanske? ... Förlåt." svarade jag och höll på att avlida av pinsamhet. 

Nu för tiden väntar jag på att folk berättar själv.

Bikta dina pinsamheter här och vinn biljetter till valfri föreställning.

Inga kommentarer: