söndag, oktober 11, 2009

Natt-shopping



Inatt drömde jag att en svensk skådespelare tafsade på mig i mataffären. Och inte på ett trevligt vis. Jag blev vansinnig för han vägrade släppa förbi mig så jag skrek ut högt, så alla skulle höra; 

- SLUTA! VAD SYSSLAR DU MED?
- ....
- SKA JAG HÄNGA UT DIG I PRESSEN ELLER?? 
(nämner man pressen på det viset blir folk så nyfikna att de inte kan låta bli att kolla,  nämligen. smart av mig tyckte jag.)
- Öhhh, näe? 
- NÄ!! GE FAN I MIG DÅ!

Sen gick jag därifrån, skulle gå till kassan och betala mina grejer. Där stod Rafael Edholm och var snygg och lassade upp sina varor på bandet. 
Hoppas inte folket i drömmen trodde det var han. 
Sen tog jag så lång tid på mig att välja deo att vakten tyckte att jag "bara skulle ta en och gå". 
Det gjorde jag. Och då hade kassan stängt så jag fick alla varor gratis. 

Jag minns att jag undrade vad jag skulle göra av korgen?


Inga kommentarer: