tisdag, juni 02, 2009

Ja se detta liv vi lever

Jag och min vän ME är så bra på att umgås. Vi har säkert inte setts på en månad och ikväll ringde han och frågade om sovplats. Det har hänt en massa i bådas liv sen sist vi sågs och vi har egentligen hur mycket som helst att prata om. 

Vad gör vi? Sitter med varsin dator i knäet och gör quiz på facebook och garvar åt varandras resultat! Sen mitt i allt ringer en annan god vän och vi pratar på en stund. Jag skulle vara lite rolig och skriver till ME på facebook-chatten. Samtidigt tänker jag att "va hårt och snabbt han knapprar på datorn" och POFF dyker det upp en oläslig rad med bokstäver i en msn-ruta. 

Som om inte detta var nog, såg vi båda att vi skrivit samma status på fejjan. 

Ja se detta elektroniska liv vi lever!

Men lite dator, vänner och slappande är välförtjänt efter en och en halv veckas slit och renoverande av en annan väns lägenhet. Jag har inte varit hemma för annat än att sova och byta kläder, så nu är det dags att inhandla lite mat till min tomma kyl, tvätta och styra upp lite annat smått och gott. 

Det är så skönt att leva!


Inga kommentarer: