torsdag, juni 19, 2008

Hemma, andas, åk

Det känns som om det aldrig riktigt tar slut. Det är väl visserligen bra om man ser det till det ekonomiska och sådär. Men vad spelar egentligen pengar och arbete för roll, när man inte kommer ha orken att njuta av det?

Nu har jag varit hemma 3 dagar, men ändå inte hunnit göra ett skit. Jag ligger så pinsamt långt efter med bilderna och jag tvättade min första maskin tvätt idag. Vart tar tiden vägen? Om jag ändå visste kanske jag kunnat göra om mig själv till en mer effektiv människa. Sedan ringer telefonen, och jag har inte alltid hjärta att skita i att svara, för det är folk som jag egentligen väldigt gärna vill prata med, men känner när telefonen ringer att; shit, det här kommer bli ett samtal längre än 5 minuter, jag hinner inte ta det.

Det känns som att jag omedvetet har en countdown tills jag åker igen, och jag kommer behöva ta X antal jobb innan dess för att jag blir borta så länge. Plus att det är massa praktiska saker jag behöver lösa för företaget. Jag tror jag behöver skaffa mig en anslagstavla. Bra idé. Någon som har fler?

Nu är det i alla fall dags att kissa och gå och lägga sig, så kanske jag får något gjort imorgon med.

1 kommentar:

Åsa sa...

Vad sägs om ett kontor som inte består av fyra plattor på en spis?