onsdag, februari 02, 2011

Day 01 – Introduce yourself




Jag heter Anna.


Jag heter Carin i andranamn och har ett efternamn som bara vår släkt i hela världen har. Jag är född två veckor för sent och har sedan dess varit sen överallt, hela livet. (jobbar på det)

Jag är förföljd av en känsla att jag kommer dö ung, och försöker därför att göra allt jag vill göra, innan dess. Jag är rädd för vatten och för mänskligheten.

Jag blir skitglad av att drömma mig bort i en bra bok eller film, vill att alla ska fatta hur JÄVLA BRA den är, för att sedan få separationsångest när den är slut och önska att jag aldrig läst/sett den så att jag kan läsa/se den igen för första gången.

Jag är helt och fullt övertygad om att människan inte är skapt för att leva ett monogamt liv, men är ibland hoppfull om att jag någon dag kommer att bli överbevisad.

Min hemliga dröm är att få sjunga opera, eller sjunga över huvud taget när jag tänker efter. Musik är ett område jag inte skapat något inom, ännu.

Jag försöker att övervinna min stolthet och mitt ego, för att förstå mina egna reaktioner och resonemang. Det är inte alltid lätt. Jag blir sällan arg men när jag väl blir det är det befogat.

Jag fullkomligt älskar att leva och försöker att vara lycklig åt de små sakerna. Låter såklart otroligt pretto, men hur jävla häftigt är det inte tillexempel att; jag sitter här och skriver ut i "cyberspace" för att någon kommit på en manick som datorn? Och vem fan kom på att man kan äta en banan? Eller vem kom på att man kan bli full på ris? Ja, ni fattar.

Jag försöker varje dag att vara positiv för jag är så förbannat trött på bitterhet och cynism. Jag tror att, är man positiv kan två saker hända.

1. Jag kan lyckas smitta av positiviteten till folk runt omkring mig
2. Folk runt omkring tröttnar, kallar mig för hippie och försvinner ur mitt liv

Jag hoppas på det första.

2 kommentarer:

Johan sa...

Det här gillade jag. Jag gillar dig, du är bra!

Jag undrar hur du upptäckte bildkonsten. Vad det var som triggade något hos dig där.

Hon den där sa...

Tack Johan!

Anta utmaningen du också vetja!

Oj, svår fråga. Jag är osäker på det faktiskt! Jag har ritat, målat och pysslat ända sedan jag var liten men fotointresset började nog via min far.

Han hade en kamera som han fotade med när jag var liten - men sedan slutade med. Därför antar jag att fotografi var nära till hands med kamera tillgänglig och allt!

Jag vet fortfarande inte vad det är som triggar mig. :P