söndag, september 19, 2010

Jag ska ta mig ett järn


Japp, idag kör vi första dagen med järntabletterna! Nu ska den här jävla tröttheten rådas bot på.
Jag har så mycket jag vill göra och borde göra men ingen ork,
och sitter man och nästan somnar på kontoret är det något fel som är trasigt.
Jag känner mig som hundra år och sjuk i kroppen. Jag orkar ingenting och sover bort dagarna.

Idag har jag varit och röstat och sedan på apoteket, kommer hem och vill redan gå och lägga mig igen.
Jag fick recept på 400 tabletter så jag måste ha ganska kraftig järnbrist.

Heja Dr. Wolf! Heja järntabletter! Heja inte att baja sten, men rågbröd gör nog susen!

J och jag hade sagt att vi skulle ut på en öl i helgen och jag hade nog nämnt det för farsgubben,
när jag berättade om "diagnosen" sa han;
- Men du skulle väl ut på krogen ikväll?
- Mja, kanske? Vadå då?
- Ja? Du får la ta dig ett järn där.

Nu blir det åka av igen!

Snart drar vi igång Music vs. på rikt.


Inga kommentarer: