söndag, april 04, 2010

April april


Jag tycker 1:a April är en extremt rolig dag.

Varför?

För att man kan lura skjortan av folk helt legitimt, såklart?

Först lurades jag med att jag hade översvämning i hallen.
Sedan lurades jag med att jag hade ramlat på spårvagnen och slagit upp läppen.
Sedan lurades jag med att jag hade råkat slå grannen på käften
när jag smällde igen dörren för att han försökt ta sig in min lägenhet
på grund av ett bråk när han skulle ner och klaga på att jag spelade hög musik.
Sedan lurade jag min kollega att ringa telefonbibeln istället för en journalist.
Sedan lurades jag med att jag hade plockat tussilago.

Skitkul för alla gick på mina lur.
Problemet är bara att jag egentligen inte gillar att luras
om elaka/hemska grejer för jag tror att jag liksom
"utmanar ödet" genom att göra så.

Så nu går jag och oroar mig för att tvättmaskinen ska gå sönder,
tittar ner i marken vart jag än går så jag inte ska ramla,
vågar inte spela musik, smyger i min lägenhet,
googlar alla nya nummer innan jag ringer och misstänker
att jag aldrig kommer få se en tussilago igen.

April april.

Inga kommentarer: