torsdag, mars 04, 2010

CHOCK! SKANDAL!



Nyhetsvärdet idag. Ja, vad ska man säga?
En tung suck är det enda jag orkar ljuda fram.

Jag läser vääldigt sällan tidningen.
Men i Torsdags när tåget stod stilla hade jag inget bättre för mig.
Att jag aldrig lär mig att jag inte ska läsa tillexempel Expressen.
Jag blir ju bara förbannad.

Här följer några exempel.


Här försöker Expressen hitta ett samband mellan mördare,
och communityt Helgon.net.
De hänger ut tre personer med fullständigt namn, ålder och yrke
(i sådana här sammanhang är det tydligen viktigt att påvisa klasstillhörighet, i detta fall arbetarklass) och deras gemensamma nämnare är att de är alternativa, piercings och tatueringar, är alla medlemmar på samma sida och är mördare.

"Den 21-åriga kvinnan är misstänkt för att ha skurit halsen av sin vän, en småbarnspappa från Norrland. På sin sida på Helgon poserar hon med blodiga läppar, svart hår och piercings"

Tro inte att folk inte tittar konstigt på mig för att jag har svart hår och piercing.
Men tack Expressen för att ni arbetar så hårt för segregation.

"HON BAD INTE OM HJÄLP"

Banverkets VD har inte bett om ekonomisk hjälp från staten, trots det under helgen rådande snökaoset. På andra uppslaget har de radat upp hur mycket cheferna inom SJ och Banverket tjänar per år.

"Toppcheferna på banverket och SJ tjänar miljoner, men lyckas inte få tågen att rulla." skriver Niklas Svensson och Diamant Salihu från Expressen. Nähä?

Jag ska kolla med Jan Forsberg och kolla om inte han kan muta vädergudarna så de slutar kasta snö på jorden, pengar är ju tydligen lösningen på allt.

Ps. Jag förstår frustrationen över att tågen inte går. Men är Force Majeure utfärdat och staten varnar folk att gå utanför dörren, allra helst köra bil. Vad är det då som får folk att tro att tågen magiskt ska gå som de ska? Är det någon som reagerar när planen inte kan flyga på grund av oväder? Get real.


Det är en jävla späckhuggare. Ingen mördarval.
Ett rovdjur tillfångataget för att nöja pöbeln. Need I say more?
Idioter.

5 kommentarer:

Singelkillen sa...

Precis.. you said it.. now i dont have too..
jag håller med som fan..

Hon den där sa...

Word.

Tack!

Anonym sa...

Älsklingen,
Allvarligt talat....du får bojkotta så'na där skittidningar som Expressen och Aftonbladet, det är ju bara skandal-rubriker dom är ute efter, och att dom får sälja lösnummer, vet du väl...;)
Det är inte nyttigt att bli så himla arg på så onödiga saker som tidningsrubriker........;)
Men jag tycker du är kanonduktig på att ventilera din åsikter! Go girl!!
puss
Mamsen

Hon den där sa...

Jo, jag vet ju det. Att jag inte lär mig, liksom.

Fast å andra sidan får jag ju något att blogga om! Haha!

Kram!

Fotografkollegan I-L sa...

Jaa vad säger man, bra journalistik är det knappast! I regel brukar jag fimpa artiklar redan vid rubriken om de innehåller "avslöjar", "skandal", "rasar mot", "fiaskot" mm.

Du och jag får väl ta och starta en fototidning och en liten studio också! :P

Kram på dig!