onsdag, januari 06, 2010

Supporthjälp eller stjälp



Ja. Jag kan ju inte skryta med att jag är någon hacker direkt.

Igår behövde jag hjälp med att få igång min jobbmail som strulat lite. Då kontaktade jag chat-supporten och fick prata med Daniel. Daniel, enligt min åsikt, borde verkligen sluta supa på jobbet.

Daniel: Hej, hur kan jag hjälpa dig?
Du: Hej Daniel! Vi har haft lite problem med mailen över helgerna här nu på jobbet

Du: Skulle behöva hjälp med att få igång min mail igen. Byta serverinfo, antar jag?
Daniel: Vad har ni haft för problem?
Du: Det vet inte jag, det är ju därför jag pratar med dig! Haha (Jag tyckte jag var lite rolig)

Fem minuter senare och han förstår fortfarande inte mitt problem.
Att mina mail kommer till min chef, och att jag behöver ändra något i inställningarna för att det kanske ska funka. Han kanske bara inte visste hur, och svarade istället såhär;

Daniel: Om inte ditt mailprogram ger ett felmeddelande alls på det bör du nog skrota det för ett bättre om du någonsin tänker på att börja om med mailen igen.
Du: Ursäkta?
Daniel: Om det inte fungerar och inte ger något felmeddelande är mailprogrammet ganska dåligt. Men om jag inte förstår helt fel så fungerar det, du bara får inte in några mail för att det inte finns några nya på servern?
Du: Nej. Mina mail kommer till min chef, och inte till mig. Det vet jag eftersom jag bett folk att skicka till mig, men det inte kommit fram.
Daniel: Be din chef radera kontot, vänta 5 minuter, och sedan skapa det igen. Något verkar ha blivit fel med det. Antingen det eller så stavar dina vänner fel när de skickar till dig. kanske har en liten ' framför namnet eller liknande.
Du: Är du allvarlig??
Daniel: Jag förstår inte frågan.
Du: Nä, och jag förstår inte dig. Jag trodde det här var en hjälp-chat. Hoppas du lyckas bättre nästa gång.

Mailen började fungera idag. Till min förtret försvann alla mail i både in-och utkorgen på köpet.

MEN! Jag skiter i det. För min telefon fungerar igen, och jag har gjort en jävligt snygg digital teckning som ni snart kommer att få se.

Inga kommentarer: