tisdag, januari 12, 2010

Jag bju'r på den!



Idag ringde jag på uppdrag till Svenska Författarförbundet.
Jag var skitsäker på min sak och visste precis vad jag pratade om.

Receptionist: - Hej och välkommen till...
Jag: Hej! Jag heter Anna och skulle vilja ansöka om medlemskap på vägnar av N.N.
R: Ja okej. Det finns blanketter på vår hemsida att hämta hem och skicka in.
J: Ja, jag har varit inne där och kollat men det stod att man skulle ringa in ansökan om man inte ville att uppgifterna skulle vara allmänna?
R: Jaha.. ehm.. okej?
J: Ja, så jag undrar egentligen bara om det är något speciellt nummer man ska ringa eller om jag kan ta det med dig?
R: Nä, jag kan hjälpa dig med det.

J: Va bra! Jo.. *förklarar igen* ringa in uppgifterna.. bla bla..
R: Men.. vadå?

Någonstans här börjar jag tycka att hon är lite trög som inte förstår vad jag MENAR!

J: Ja? Jag vill alltså ansöka om medlemskap, men vill inte att personuppgifterna ska finnas i medlemsmatrikeln. Då stod det att man skulle ringa in dom.
R: Men.. ehm.. *fniss* Ja, alltså. Ringa in dem. Med penna.
J: AAAAAAAAAAAAAHHHHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAH!
R: HAHAHHAHAHHA!
J: HAHAH! JAHA! OKEJ! Tack för hjälpen! Jag bju'r på den!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltsa. Stackars din uppdragsgivare. ; )
Roberto

Hon den där sa...

Ja du fattar ju, Roberto!

Tur att han inte fick reda på det! Haha!!!

D sa...

HAHAHAHAHAHH!PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINIT!

Hon den där sa...

Fatta vad dom måste ha garvat på kontoret! :D