måndag, november 16, 2009

Min telefon..




.. har kukat ur. Totalt.
Jag råkade hälla kaffe i den i fredags och nu kan jag inte svara i den.
Det är inget fel på högtalaren, inte micen heller. Inte ringsignalen. Men svars-knappen.
Den gröna luren, stjärnan (så jag kan inte låsa knapplåset), 9:an, och telefonboksknappen är ur funktion.

Jag kan inte bara inte svara, jag kan heller inte ringa upp någon. Trodde jag.
Men jag har överlistat tekniken.

Jag KAN svara. När jag har min handsfree i. Och jag KAN ringa upp folk, om de skickar ett sms till mig, går in via alternativ-använd nummer-ring samtal.

AHA!

Eller om jag går in via telefonboken och ringer ett videosamtal,
som jag inte ens visste att jag kunde förrän jag råkade ringa upp -A- på det viset
och såg min egna osminkade nuna på skärmen.

Skicka sms kan jag också göra. Fast jag kan inte använda stor bokstav,
eller skriva ord som har w,x,y eller z i sig.


Inga kommentarer: