torsdag, oktober 15, 2009

Stå-upp minsann.




Jag möter upp på Bee Bar. När jag kommer innanför dörren möts jag av en alltid lika glad -A- som utropar
"Heeeeej Anna! Kul att du kunde komma! Det här är tjejerna.." 
Jag ser mig omkring runt bordet och min blick möts av sju stycken.. killar? 
Jaha. "Tjejerna". Okej.


Igår var det stand-up med Anna-Lena Brundin, en annan skåning och en göteborgsk dörrvakt. Den göteborgska dörrvakten var lite nubie tror jag för han drog skämt om nassar som "ska flytta till ett land där de inte tar emot invandrare" vilket vi i Göteborg har hört säkert två gånger förut. 


Mitt i kill-skåningens uppträdande var -A- tvungen att kissa med snoppen. 
När han kommer tillbaka viskar han lagom högt så att alla ska höra; 

"Men hallå?! Går han på timlön eller??"
Vilket leder till ett kollektivskratt som naturligtvis inte alls tajmar med någon av komikerns vitsar. 

Fasen va svårt stand-upkomik måste vara alltså. Jag hade aldrig vågat. 
Cred till dom som vågar utsätta sig för ett eventuellt misslyckande på det viset!




Och Anna-Lena klarar det med bravur. Trots att hon pratar skånska, väldigt snabbt. 
Eller så kanske det bara är jag som har så mycket snor i huvudet så det snart sipprar ut genom öronen!

Här kommer ett schema som jag stal från Parken så kan ni se vilka som uppträder i vinter!