tisdag, februari 24, 2009

Glädje i vardagen?


Här kommer ett tips på en grej som jag har gjort det senaste.. 
när jag känner att negativiteten tar över.

Kanske låter knepigt.. men såhär;

Jag bestämde mig för att jag bara får ha 1 dålig dag i veckan.

Så varje morgon så vaknar jag, så tänker jag.. "Är detta en bra eller dålig dag?"

Oftast bestämmer jag mig för att det är en bra dag, för jag vill ju spara den dåliga dagen, ifall att nåt jobbigt dyker upp? Speciellt om nåt skitjobbigt händer, så får jag ju inte ha en TILL dålig dag eftersom den redan är förbrukad den veckan. 

Det är faktiskt en rätt bra grej.. på så sätt får man också ut MASSA fler bra dagar. 
Helt plötsligt har du gått en hel vecka utan att ha en enda dålig dag!

Då gäller ju såklart, att du inte kan ha några "innestående" dåliga dagar till veckan efter,
utan de faller bort på Söndagen.

(markera den dagen som "blivit den dåliga", så håller du koll och tvingar dig själv till att inte ha något val)
Svinsmart idé, tyckte min vän, som har haft många dåliga dagar i rad nu. Kram på honom. 


Inga kommentarer: